Onverwacht bezoek

Vandaag, eind van de middag, stond ik in de keuken, voor het eerst van m'n leven rotiplaten te maken (je weet wel, die pannekoeken waar de roti in wordt geserveerd). Ging m'n mobieltje af! Geen tijd, maar ik was natuurlijk wel nieuwsgierig dus tussen 2 platen door ging ik even kijken wie me had gebeld. Ik had een oproep gemist van Renske, dat zegt je niks maar wij kennen haar van Portugese les. Twee jaar lang deelden we bijna elke donderdagavond onze taalkundige Portugese (on)kunde. Toen werd ik toch wel heel erg nieuwsgierig, want Renske belt heus niet uit NL. Wat denk je? Ze stond gewoon bij onze bungalows in Junqueira! Dus ik ben meteen in de auto gesprongen en naar Junqueira gereden, waar Renske en vriendin Maria op me stonden te wachten. Ze bleken onderweg naar Porto te zijn, en hadden een kleine tussenstop gemaakt. Na een korte rondleiding door de bungalows zijn we naar huis gereden en daar hebben we gezellig onder het genot van een wijntje een beetje bijgekletst. Veel te kort natuurlijk, maar wat ontzettend leuk, zo'n spontaan bezoek!