Nog meer gas

Als je zo'n grote gastank op je terrein hebt liggen, is het de bedoeling dat je met enige regelmaat controleert of er nog voldoende gas in zit. Staat de meter op 30% of minder, dan moet je bellen om 'm te laten bijvullen. Afgelopen zaterdag hebben we, voor het eerst sinds de tank gevuld is, de meter 's gecontroleerd. We waren volkomen in shock toen bleek dat de meter op 27% stond! Al na 5 weken! De vorige levering heeft ons 660 euro gekost, dus is het een béétje jammer om er achter te komen dat je dat er in zo'n korte tijd doorheen gejaagd hebt. Oké, het is een nieuw huis waar nog veel vocht in zit, dus het kost je nogal wat om dat huis warm en droog te stoken. Maar toch... Dus maandag maar gebeld met Galp dat ze iemand met een wagentje gas moeten langssturen. Kon die meneer ons klantnummer niet vinden... Terwijl ik het rechtstreeks van de factuur voorlas. Uiteindelijk had hij iets gevonden, en zei hij dat er dinsdag of woensdag geleverd zou worden. Woensdagmiddag was er nog niks, dus heb ik maar weer 's gebeld, waar ze bleven. Nee, zei die meneer, ik kan u niet vinden in het systeem, maar we hadden toch afgesproken dat ik het zou uitzoeken en u zou terugbellen? Nou is mijn Portugees nog niet 100%, maar ik wist zeker dat hij dat niet had gezegd. Hij had niet eens om ons telefoonnummer gevraagd, en dan wordt het toch een beetje lastig terugbellen. Maar goed, hij was de rotste niet, dus hij ging het meteen uitzoeken en me snel terugbellen. Dat deed-ie nog ook. Hoera, ze hadden ons gevonden in het systeem! Hij had in het verkeerde systeem gekeken, want volgens mijn informatie noet u diesel hebben, toch? Grrrr... Nou meneer, het lijkt me erg interessant om te zien wat er gebeurt als u diesel in onze propaantank smijt! Hij was helemaal verbaasd... over zoveel dommigheid bij Galp denk ik. Hoe dan ook, hij beloofde dat er vandaag een tankwagen gas zou langskomen. Het is gelukkig allemaal goed gekomen, vanmorgen kwam er een tankwagen met gas voorrijden. We kunnen weer stoken!