Autoprobleempje

Vandaag was een mooie zonnige dag. We zouden even een boodschapje doen en daarna lekker buiten aan het werk gaan. Geert zette mij af bij de supermarkt en reed zelf door naar de bouwmarkt. Ik was nogal verbaasd toen hij in de supermarkt ineens voor m'n neus stond. Hij had de autopapieren en zijn paspoort nodig, want hij was aangehouden... Geert weer weg met de autopapieren, om thuis zijn paspoort op te gaan halen en daarna terug naar de controleplek. Ik was er meteen met m'n hoofd niet meer bij. Ik heb met m'n tas boodschappen buiten een uur staan wachten totdat Geert eindelijk "vrijgelaten" was. Wat bleek? Er was een grote douanecontrole, alle buitenlandse auto's werden aan de kant gezet. Portugal heeft nogal financiële problemen, buitenlanders hebben geld (dat denken ze tenminste), dus probeerden ze vandaag op deze manier het gat een beetje te dichten. Geert werd te woord gestaan door een nogal bitcherige dame, die hem ervan beschuldigde dat we al jaren in Portugal rondreden met deze auto zonder belastingen te betalen, etc. De autopapieren werden ingenomen, en we moesten morgen naar het douanekantoor in Peniche om de import van de auto te gaan regelen.
Nou hadden we al contact met een Portugese dame, Célia, die de import van de auto voor ons regelt. Dus hebben we Célia meteen gebeld, die ons verzocht onmiddelijk naar haar toe te komen met alle papieren die we hadden. Daar ging ons middagje in het bos... Om een lang verhaal iets korter te maken: zij gaat morgen met ons mee naar Peniche om de zaak te regelen, want er klopt niks van het verhaal. Dus moeten we haar morgenochtend om 8 uur ophalen... en het is zo'n 3 kwartier rijden naar haar huis... Afijn, als het zij het allemaal kan regelen vind ik het prima. Denk alleen wel dat ik op tijd naar bed ga vanavond!