Keukenprinses



In mijn boekenkast staan ontzettend veel kookboeken, én een bak vol met losse blaadjes met recepten die ik overal uitscheur. Uiteraard is het veel te veel, dat lukt echt niet in één leven. En als ik eens een ingrediënt heb waar ik iets lekkers mee wil maken zoek ik al snel op internet naar recepten, dat is veel makkelijker dan al die boeken doorbladeren op zoek naar een geschikt recept.

Vorige week zei ik het nog tegen iemand die hetzelfde probleem heeft: ik zou eigenlijk geen kookboeken moeten kopen. Maar ja, hoe gaat dat. De volgende dag was ik in een boekwinkel in Caldas da Rainha, en daar lag mij een prachtig vormgegeven Portugees kookboek aan te staren. Het schreeuwde bijna naar me: koop mij! Er doorheen bladerend zag ik allemaal leuke recepten voor typisch Portugese gerechten. Ik kook graag, en het lijkt me leuk eens leren om lekkere gerechten te maken met ingrediënten die ik nog nooit heb gebruikt. Ik zag mezelf al in de keuken staan, tevreden roerend in allemaal potten en pannen waaruit ik mijn lief vervolgens de heerlijkste gerechten serveer. Net zo prachtig op een bord gevleid als op de foto’s in het boek natuurlijk.

Het boek ging met korting weg, maar liefst 50%. Je begrijpt, het ligt hier inmiddels op tafel. Ik  blader er steeds weer doorheen, mezelf verheerlijkend aan al dat lekkers. Ik weet het zeker, ik ga er echt eens mee aan de slag!