Scheepsramp

De ramp met de Herald of Free Enterprise, de veerboot die voor de kust van België verongelukte, was gisteren precies 25 jaar geleden.
Ik weet het nog goed. Ik ging met mijn moeder een paar dagen shoppen in Londen. We waren nog geen dag in Londen toen we in het hotel op tv zagen dat deze veerboot gekapseisd was. En wij moesten nog terug, ook met de boot... We zaten op de terugweg niet echt lekker, maar aan de andere kant weet je dat men vlak na zo'n ramp altijd extra goed oplet.
Gelukkig heb ik er geen bootangst aan overgehouden. Sterker nog, Geert en ik zijn al een paar keer met op vakantie geweest waarvoor we eerst met een veerboot een oversteek moesten maken. De leukste oversteken waren die van IJmuiden naar Newcastle, zelfs toen er een keer op de terugweg een stevige storm woei!