Bamboe terreur

Grind en bamboe, zo ongeveer een klassieke combinatie. We hebben aan de voorkant van het huis 2 bamboes in het grind staan, over het algemeen naar tevredenheid. De planten staan in een kuip, zodat je precies kan zien waar de uitlopers over de rand schieten, en dan is het een kwestie van afknippen en uit de grond trekken. Vaak wel. 
Deze week bleek het een ander geval. De bamboes staan vlak naast het grasveld, en tot nu toe was dat geen probleem. Ik liep over het gras en voelde dat ik ergens op stond. Ik keek, moest even goed zoeken, maar daar zag ik de punt van een nieuwe bamboescheut. Niet grappig! Ik stapte naar achteren, en stond weer ergens op. Afijn, je ziet 'm al aankomen...
De grootste bamboe had zich heel stiekem toch een weg uit de kuip weten te banen. Het meeste liep gelukkig onder het grind, maar deze keer toch ook in het gras. Helaas zat er niets anders op dan het gras open te graven. Echt alles moet er uit, als er ook maar een klein stukje blijft zitten groeit de bamboe gewoon door. Nou, het zag er dus uit als een slagveld. Er bleken echt hele einden onder het gras te zitten!
De volgende dag heb ik de stukken gras weer teruggepuzzeld, en Geert heeft de bamboe met kuip en al uitgegraven. Het ding bleek er strak in te zitten, er was echt geen ruimte meer voor groei. Hij staat nu in een grotere kuip, hopelijk kunnen we er nu weer even een paar jaar tegen.
Nou ja, sinds we een hond hebben ziet het grasveld er al niet meer egaal uit, maar van dit slagveld kunnen we Eddy in ieder geval niet de schuld geven.