Oude tuin

Tot ongeveer 1,5 jaar geleden hadden we een heel overzichtelijke achtertuin. Voor Nederlandse begrippen had-ie aardige afmetingen, zo'n 5 bij 12 meter. Ik wilde zoveel mogelijk plantjes, dus zo weinig mogelijk bestrating. Echt ongelooflijk hoeveel verschillende plantjes ik in die tuin heb weten te proppen!
Een groentetuin wilde ik ook, maar dat paste echt niet in onze achtertuin dus huurde ik die bij de volkstuinvereniging in Berkel. Nog eens 100 m2 om te onderhouden, maar dat was geen enkel probleem: ik vind tuinieren nou eenmaal heerlijk om te doen, en ik werkte maar 3 dagen dus ik had er tijd zat voor.
Hoe anders is het hier in Portugal! Zeeën van ruimte om het huis, heerlijk om de hele dag buiten te klooien. Hoewel we het begrip "onkruidvrij" al meteen overboord hebben gegooid, dat lukt je hier echt niet.
We kijken met plezier terug onze oude tuinen, we hebben er veel plezier aan beleefd, maar zijn heel blij met alle ruimte die we nu hebben!