Mini-slang

Kijk nou 's wat er op ons lag te wachten toen we vanmorgen thuiskwamen? Een heel klein slangetje, meer dan 20 centimeter lang is hij echt niet. Hij lag lekker op de warme betonstenen in de zon, naast de garagedeur. Hij was zelfs nog zo aardig om geduldig te blijven liggen terwijl ik snel naar binnen rende om m'n camera te gaan halen. Na een paar foto's was hij het zat, en kroop hij achter de gasfles die we daar nog steeds hebben staan (echt, we zijn al het hele jaar van plan om 'm weg te brengen, maar ja...).
Ik heb een tijdje terug op internet een lijst gevonden met Portugese reptielen, dus ik ben meteen in die lijst gedoken Ik denk dat dit een hoefijzerslang is. Maar ja, ik ben allesbehalve een kenner, dus wie het zeker weet mag het zeggen!

PS: We zijn denk ik te aardig voor 'm geweest. Want toen ik de volgende dag de garage inliep, lag hij daar gezellig op de grond. Dat vond ik toch nét iets te ver gaan, dus ik heb hem maar naar buiten gebezemd. En nou maar hopen dat hij z'n moeder van 2 meter niet binnen heeft achtergelaten...