Slang

Vandaag ging ik weer 's met de bosmaaier aan het werk, om weer een stukje bos te veroveren. Nou ja, bos, varens en bramen met af en toe een klein boompje ertussen. Er stond een kurkeikje middenin, nog niet zo dik en hoog, en daar wilde ik voorzichtig omheen maaien zonder 'm te beschadigen. Er stond nog een kleine cirkel begroeiing om de boom heen, toen er ineens een slang tussen de bramen tevoorschijn kroop!
Ik schrok wel even, totdat ik bedacht dat hij waarschijnlijk banger voor mij was dan ik voor hem. Hij was minstens een halve meter lang, en hij had een verdikking in het midden van zijn lijf. Die lag dus lekker beschut z'n ontbijt te verteren, totdat ik langskwam met dat gevaarlijke herrieding en hij moest vluchten. Hij was ook absoluut niet snel, door die bult denk ik, dus kon ik 'm even goed bekijken totdat hij verderop in de begroeiing verdween.
Daar sta je dan, vreselijk te balen dat je geen camera of mobieltje bij je hebt, dus ik kan helaas geen foto's laten zien!