Nieuwe lenzen

Ik ben door mijn lenzen heen, dus moest ik op zoek naar een opticiën. In São Martinho do Porto zit een opticiën, die ook nog 's goedgekeurd is door onze verzekering, dus maakte ik daar een afspraak.
Vanmiddag moest ik voor de controle. Op weg er naartoe zat ik stiekem te hopen dat ze ook een beetje Engels spreken, want het leek me toch wel moeilijk om het testen van mijn ogen en het bestellen van nieuwe lenzen volledig in het Portugees te doen. Maar ik had me voor niks zorgen gemaakt, want het ging prima! Soms begreep ik het niet helemaal en dan herhaalde die meneer gewoon de zin en dan ook nog iets langzamer, en dan had ik weer helemaal door waar het over ging.
Dus: mijn ogen zijn gecontroleerd, mijn nieuwe lenzen zijn besteld, dus ik ben weer een stapje verder met integreren!