Gember

Ik ben hier nog nergens potjes geconfijte gember tegengekomen. Vers kun je het gelukkig prima krijgen, dus ben ik maar weer 's het internet opgegaan om uit te vinden hoe ik zelf gember kan confijten. Het resultaat is geweldig! Niet alleen heb je geconfijte gember als eindresultaat, maar ook een behoorlijke hoeveelheid gembersiroop. En dat blijkt dan weer erg lekker te zijn in een glas spa.
Dus kon ik eindelijk weer 's gemberkoekjes bakken. Enne, ze zijn nóg lekkerder dan ze er uit zien! We grijpen elke gelegenheid aan om een koekje te eten ;-).
Binnenkort ga ik weer een flinke zak verse gember halen, deze keer laat ik ze uitlopen en dan stop ik ze in de grond. Kunnen ze fijn groeien, en misschien zelfs wel bloeien, en dan heb ik over een half jaartje ofzo hopelijk een flinke hoeveelheid gember. Die ik dan weer kan confijten...