Jager

Gistermiddag werden we opgeschrikt door een geweerschot, heel dicht bij huis. Ik gaf meteen een schreeuw naar buiten, en rende vervolgens met onze verrekijker naar buiten. Er liep inmiddels een hond op ons terrein rond, op zoek naar de buit die zijn baas geschoten had. Toen wist ik meteen waar ik die vent ongeveer moest zoeken, en loerend met de verrekijker had ik hem al snel gevonden. Hij had zich verstopt achter een grote kastanjeboom, op hooguit 100 meter van ons huis. Hij wist natuurlijk ook wel dat hij fout zat, anders zou hij zich niet hebben verstopt. Ik heb geroepen dat hij veel te dicht bij het huis aan het schieten was (binnen een afstand van 250 meter tot een huis mag er niet geschoten worden), en dat hij moest opzouten. Hij bukte zich om de buit te pakken die z'n hond braaf had gebracht en ging er vandoor, de eikel!  
Vanmorgen ben ik gaan kijken op de plek waar de jager zich verstopte, en vond daar deze huls. Je zal maar een schot hagel krijgen van zo'n vent terwijl je nietsvermoedend in je tuin bezig bent!