Naald in hooiberg

Gisteren merkte ik dat ik een oorbel kwijt was. Daar kreeg ik het behoorlijk benauwd van, want het zijn hele mooie die ik jaren geleden van Geert heb gekregen. Maar hoe lang was ik 'm al kwijt? Waar had ik 'm verloren? Tijdens het zwemmen misschien, of toen ik vrijdag na het bosmaaien mijn oordoppen afdeed?
We hebben ons suf gezocht: met een hark in het net gemaaide stukje bos geharkt, het zwembad gedregd, de auto gestofzuigd en de stofzuigerzak uitgepluisd, het doucheputje, de hele garage geveegd en in het bij elkaar geveegde stof gepeuterd. Je kan het zo gek niet bedenken, we hebben alles uit de kast gehaald. Maar helaas, de oorbel bleef zoek.
Ik had me er al een beetje bij neergelegd dat we 'm niet meer zouden terugvinden, maar gisteravond kwam mijn lief naar me toe met de oorbel in zijn hand. Hij had gewoon de hele dag op de grond naast de wc-pot gelegen... Ik ben erg blij dat-ie weer terug is!