Zwarte mees

Aan de noordkant van ons huis hebben we 3 jaar geleden een stapelmuur gemaakt, om de hoger gelegen grond op z'n plek te houden. We dachten dat hagedisjes enzo het vast fijn zouden vinden om in die muur te kunnen wegkruipen of op een warme te steen te kunnen zonnebaden, en inderdaad zie je ze regelmatig tussen en over de stenen wegschieten.
Vorige week zag Geert dat er steeds vogeltjes in een gat tussen de stenen vlogen. Gisteren en vandaag zag ik hetzelfde, maar dan op een andere plek. We hadden niet verwacht dat ook vogels zich willen verstoppen in zo'n muur.

Vandaag heb ik een oefening in geduld gedaan. Ik heb m'n camera op een statief gezet, en gefocust op het gat waar ik de vogeltjes in- en uit zag vliegen. Het heeft even geduurd, ze hadden kennelijk even lunchpauze, maar ineens waren ze daar weer. Het blijken zwarte mezen te zijn, die onder andere in rotswanden nestelen. Leuk!
Wat ze waarschijnlijk niet weten is dat ik vorige week op ongeveer een meter van hun nest een slang zag... Maar ja, zo gaat dat hè, in de natuur.