Nostalgie

Waarom weet ik niet, maar een tijdje geleden zat ik eens wat adressen in te typen op de Funda website. Ik typte de namen van de straten waar ik ooit heb gewoond, en mijn verrassing was groot toen het huis verscheen waar ik de eerste 16 jaar van mijn leven heb gewoond, de Wateringelaan 87 in Voorburg. Dat het er nog staat! Als ik me niet vergis zijn de woonblokken voor de 2e wereldoorlog gebouwd, dus ze houden het al een poosje vol.


Ik weet het nog goed: enkelsteens muren, enkel glas, gaskachels (waar ik met m'n nylon duster altijd aan bleef plakken), houten vloeren, plat dak dus lekker heet in de zomer, en supergehorig (toegegeven, het bejaarde echtpaar dat beneden ons woonde gaf bepaald geen overlast, maar toen zij er niet meer waren kwam er een jong stel dat graag kinderen wilde, vooral 's-nachts, pal onder mijn slaapkamer...).

Leuk om te zien hoe het huis van binnen veranderd is, hoewel ik ondanks de modernisering en de andere inrichting toch de oude indeling nog herken.