Oma

Mina Christina Plaizier-Dissevelt was mijn oma van moederskant.
Ze werd geboren op 24 mei 1912, dus ze zou vandaag 100 jaar zijn geworden. Dat heeft ze niet gehaald, maar ze kwam een aardig eind, want ze overleed in 2002 op 90-jarige leeftijd.
Mijn opa stond voor haar altijd op de eerste plaats, en toen hij in 1979 veel te jong stierf vond ze er eigenlijk niet zo veel meer aan. Toch heeft ze sindsdien nog 23 jaar geleefd.
Oma was geen makkelijke vrouw, ze was bepaald niet sociaal vaardig. Ik heb nog wel eens op mijn tong zitten bijten, maar iemand die al zo op leeftijd is breng je echt niks meer bij. En ach, niemand heeft alleen maar slechte kanten. Ik herinner me namelijk ook dat ik altijd graag bij oma en opa logeerde. Ze kende heel veel spelletjes en liedjes, ze zorgde voor allerlei lekkers, en we mochten lekker laat opblijven.
Elk jaar op 24 mei denk ik even aan haar, en omdat het vandaag de 100e is schrijf ik zelfs een blogje over haar!